starstable

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor Sjögren - 12 augusti 2011 19:45

Idag så skulle vi åka och hämta/köpa hö till hästarna.

Och medans de vuxna lasta in höet skulle jag och Emilia(syrran) rida några shettisar som dom hade på gården.

Och så på vägen dit, fråga jag mamma:

Jag: Kom igen, kan vi inte hyra Fonzie?

Och så log mamma JÄTTE mkt!

Jag: Mamma va e det? Varför ler du så mkt?

Mamma: Ser du inte var vi är påväg?

Jag: Nää??

Mamma: Vi är påväg till Fenix Park, för att provrida Fonzie!


Och jag blev såklart as glad! 

Så när vi kom till Fenix rykta jag och Emilia Fonzie och lite sånt.

Vi skulle rida Mary oxå för att mamma va mest intresserad av henne, fast det va nån annan som provred henne oxå när vi skulle göra det, så vi fick börja med Fonzie 

Så börja jag rida lite och så och han va jätte mjuk i munnen och gick fint på tygeln, fast han va lite slö och så, men det får man va när man har vilat i typ 2 veckor   

Så hoppa jag lite, och han va som sagt lite slö, men hoppa ett hinder på 80-90 med han 

Sen red Emilia han lite och hon tyckte han va mysig och så.


Men Mary hade tappat en sko så hon ömma jätte mkt, så hon bara gick och halta, så vi red inte henne.  


Men medans jag rykta av Fonzie så gick mamma och Majken och skrev kontrakt.


Och sen bar det av hemåt men lilla Fonzie i transporten   

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Det finaste jag vet


Ovido - Quiz & Flashcards