starstable

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor Sjögren - 15 augusti 2011 21:55

Sorry att jag inte har bloggar så mkt, det har inte hänt så mkt heller så det är ju helt ointressant att läsa då   

Men red Fonzie innan, och det gick jätte bra!

Hade gummiband på han så att han skulle få ner huvudet lite, och efter en stund kunde man jobba han lite på tygeln  

Red över lite bommar oxå, och han va super duktig!

Här är en bild från idag  

 

Av Ellinor Sjögren - 14 augusti 2011 16:25

Red Fonzie för en stund sen, och det gick super duper bra! 

Och han va faktist väldigt pigg(för att va Fonzie)!

Träna lite på skänkelvikning, och han va riktigt duktig! 

Träna oxå lite så att han gick på tygeln, och det gick rätt så bra, inte den finaste dressyrhästen precis, men han är helt perfekt ändå  


Så mysig han är oxå när man ska hämta han från hagen,  när han ser en gnäggar han och kommer till en, underbart     

SM

Av Ellinor Sjögren - 14 augusti 2011 12:17

Sitter och kollar på ponny SM live på equipe!

Så spännande! Vill verkligen vara där nästa år och tävla!

Jag kanske kommer dit? Om Aurora blir frisk  


Men nu ska jag äta och sen ska jag kolla på c-ponnyklassen!

Har två kompisar med i den klassen, Cornelia och Jackie!

Corre tävlar faktist Auroras bror, lite coolt ändå   

Av Ellinor Sjögren - 14 augusti 2011 09:19

Ja, va ska man berätta om mig?

Jag heter Ellinor Sjögren, och är 14 år(född 97)  

Jag bor på en gård, utanför en rätt lite kommun i skåne. 

Och där bor jag med min mamma, pappa och lillsyrran Emilia.

Har oxå rätt många djur på gården;

* 5 hästar, Aurora(min egna), Spirit(syrrans), Fonzie(Min hyrponny), Chamiro(som jag har ridit/tävlat ett tag, inakodering) & Blizze(min förra medryttarponny, inakodering)

* 4 katter, Mirre, Pärlan, Snövit & Kim

* 2 marsvin, Lilly & Flingan

* 1 hund, Zantos

Jag tror det va alla, eller vi har ett har/kanin bo ute i en av hagarna(inga tama kaniner)  haha


men nu tyckar jag det är er tur att skriva en kommentar om vad ni vill att jag ska skriva  om, så kommentera på   

Av Ellinor Sjögren - 13 augusti 2011 21:32

Tog ju bilder på Fonzie, Aurora och Spirit innan.

Inte det lättaste, Fonzie ville inte va med på bild, Aurora ville bara springa runt och Spirit va orolig för att det blåste  

Får ta lite fler bilder imon när det är finare väder!

Men här är några av bilderna:

  Fonzie      Jag och Fonzie<3   Jag och Fonzie<3   Jag och Aurora<3   Jag och Aurora<3   Spirit och Emilia :)

Av Ellinor Sjögren - 13 augusti 2011 17:14

Ja, som sagt ska jag och syrran ut och fota hästarna snart.

Jag ska bara ladda kameran 

Efter kanske jag ska berätta lite om mig? Ja, jag tror jag ska göra de 


Ha det så bra sålänge!

Av Ellinor Sjögren - 13 augusti 2011 15:05

Red Fonzan för typ 1 timme sen, myys 

Red bara i typ 30-35 minuter eftersom jag red rätt länge igår 

Träna lite på skänkelvikning, öppna och sluta, och han va SUPER duktig lite slö men helt underbar ändå  


Här är lite bilder på han från igår när han hade kommit ut i hagen  

      

Fonzie  Elli

Av Ellinor Sjögren - 12 augusti 2011 20:30

Har precis fixat Fonzie lite, han hade inte rullat sig(tur igentligen) så det va inte så mkt att rykta  

Men prova hans nya grimma på han, eller ja det va Auroras gamla men hans nya 

Bättre än den grimman jag fick me iallfall, och den nya passa bättre också   

Lägger upp lite bilder på Fonzan imon, och kanske lite bilder på de andra hästarna oxå?  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Det finaste jag vet


Ovido - Quiz & Flashcards