starstable

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor Sjögren - 21 augusti 2011 21:32

Red Fonzie innan, och han va riktigt pigg!!

Fast det kanske inte är så konstigt, han har ju vilat 2 dagar i rad  

Men träna lite på öka och minska tempot, fatta galopp från skritt, och serpentiner i galopp! Och han va jätte duktig på allt!

Emilia satt upp på han efter och red han lite lätt, och det gick bra då oxå!  


Men kolla lite på Wallander när jag kom in från stallet, fast orka inte kolla på hela   

Av Ellinor Sjögren - 21 augusti 2011 18:39

Har precis ryktat Aurora  

Hon är så underbar den hästen asså!

Berätta jag det att vi tog prover på henne, och fick reda på att hon va alergisk mot pollen   så nu måste vi vänta ännu ett halv år för att hon ska bli frisk..

Men när hon är frisk, då får ni se upp på tävlings banorna! För Aurora och jag tänkte vinna alla tävlingar vi är med på   haha


Men ska äta nu och sen ut och rida Fonzan    

Av Ellinor Sjögren - 21 augusti 2011 16:48

Tävlingen idag gick inte så bra..


Ld: 8 fel, 1 rivning, 1 vägran, inte alls nöjd..

Lc: 12 fel, 2 vägringar, nöjd över han för det va mitt fel att han vägra!   


Men för Emilia gick det bättre! Hon blev 4:a i Lc, men fick 2 vägringar i Lc+5, med det va bara för en annan ponny sprang typ in i han precis innan, så då tappa han fokusen!   


Men nu ska jag bara chilla, och rida Fonzie lite senare   

Av Ellinor Sjögren - 21 augusti 2011 06:44

Ska ut och borsta Chamiro nu!

Sen drar vi och tävlar i klagshamn! Wiiiie!


Skriver sen hur det gick   

Av Ellinor Sjögren - 20 augusti 2011 20:59

Ja, då är man klar i stallet och sånt 

Fixa Chamiro inför tävling och sånt, alltså bada han   

Ska upp klockan 6 imon, och fixa och sånt, herre gud!

Så ska sova snart, men jag har ju inte ätit än!!   lite panik på det, jag är AS hungrig! men mamma eller pappa kör väl till donken och köper något att äta  


Hihi, önska mig lycka till imon på tävlingen    

Av Ellinor Sjögren - 20 augusti 2011 18:41

ööööööh halm intag idag, såååååå jobbigt!!

Nä, men men får jätte ont i ryggen iallafall..

Så nu sitter jag och syrran och väntar på nästa lass med halm balar  


Och juste, innan idag spola vi boxarna med högtrykstvätten, blev riktigt fint!

Så idag får Fonzie stå inne, wiiiie 


Men nu kommer nästa lass, bloggar mer sen   

Av Ellinor Sjögren - 19 augusti 2011 20:53

Kom på att jag har haft Fonzan i 1 vecka 


 U Fonzie

Av Ellinor Sjögren - 19 augusti 2011 20:30

Har hopptränat Chamiro precis  

Det gick inte alls bra.. Han va JÄTTE olydig!

Te.x när jag skulle fatta galopp, så istället för att gå rakt fram som han skulle, bara sprang han åt andra hållet! 

Fast själva hoppningen gick rätt bra iallafall.

Hoppa 90 cm  


Fonzie fick vila idag, när jag skulle byta hage på han för en stund sen, så stack han ifrån mig 2 gånger!! Den busen, haha det va nog bara för att han ville ha havren som Chamiro skog och åt   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Det finaste jag vet


Ovido - Quiz & Flashcards