starstable

Alla inlägg under augusti 2011

Av Ellinor Sjögren - 28 augusti 2011 13:31

Ja, då har man nästan precis kommit hem från tävlingen!   

Precis när jag gick ut från framridningen(i ridhuset), så börja det spö regna!!

Så jag va helt jätte blöt!  

Men Chamiro va duktig och hoppa allt! Men banan va den sämsta! djup som f*n va den, och hela va en stor, lerig vatten pöl!! Så Chamiro blev lite trött av springa där, så han rev sista hindret.. Men är ändå JÄTTE nöjd!!  Första gången han INTE vägrar i Lc ju    

Men fick byta om till torra kläder på vägen hem i bilen, lite fail ändå   

Av Ellinor Sjögren - 28 augusti 2011 08:41

nu ska jag gå ut och fixa Chamiro till tävlingen i lomma  

Men jag försov mig i en halv timme så nu måste jag stick hörs sen    

Av Ellinor Sjögren - 27 augusti 2011 23:01

Då har man vatt och spelat laser dome, as kul!!

Skulle igentligen bara ta en runda men det blev två för att det va så kul!

Men nu efter så följde Nathalie med mig hem och hon ska sova här, och så ska hon följa med på tävlingen imon  


Men nu ska vi sova, godnatt! 

Av Ellinor Sjögren - 27 augusti 2011 15:49

Fonzie va jätte busig och dum i stallet idag!

han bara höll på att skrapa med hoven i golvet hela tiden och välte omkull rykt hinken, och så STEGRA han 3 gånger!!

Och så när jag skulle ta in han från hagen ville han inte komma, bara vände rumpan mot en!

Men när jag red han va han duktigt! red bara med långa tyglar så han kunde sträcka lite på halsen! super mysigt!   

Av Ellinor Sjögren - 27 augusti 2011 12:38

Ja, då har man inventerat på city gross dådå, alltså räkna alla varor i hela huset!!

Jobbigt som f*n, men vi får ju såklart belöning efteråt!

av cg fick jag coca cola och en chips påse (y)

Och av föreningen(man jobbar så föreningen får pengar) så ska jag åka och spela LASER DOME ikväll med alla andra som va med  

Och sen får jag en träning oxå  


Men nu ska jag snart ut och jogga Fonzan.  

Av Ellinor Sjögren - 26 augusti 2011 21:59



Hembys Aurora:

 Aurora är en jätte underbar c-ponny på 7 år.

Jag har tävlat henne upp till Lc med henne, har bara tävlat 2 gånger på henne då hon är allergisk mot pollen, och går inte att rida förens om ett halv år, eftersom hon behandlas mot det!

Men iallafall så är hon en New Forest, och hon är ALLTID jätte snäll!!

Hon är 100 % hopp häst, och har själv hoppat 1,10 cm! Men hon kan hoppa mkt högre! Visste ni att hennes bröder Hembys Ronaldo & Dimmans Eros kom 7:a & 5:a i SM förra helgen?! Och nästa år är målet med henne att kvala till SM!!


Spirit:

   Spirit är den sötaste och charmigaste ponnyn i världen!!

Han är en b-ponny på 10 år, och är en riktig toppen ponny!

I 1 ½ år va han nästan bara min, men nu har Emilia tagit över han helt.

Och det har gått riktigt bra för dom! I år har han alltid kommit hem med en rosett! Emilia och han har tävlat upp till Lb tillsammans (80 cm), Spirit har löshoppats 1,15 cm!! Rätt så högt för en b-ponny!!


Fonzie:

   Fonzie har jag hyrt från ridlägret Fenix Park, och kommer ha han i 10 månader! Jag har haft han i 2 veckor, och det har gått riktigt bra i ridningen! Han har testat en i stallet, och ibland sprungit iväg från en när man leder han, men det går väl över när han fattar vem som bestämmer! Jag har hoppat 1 meter med Fonzan, och han älskar att hoppa! Och om 2-3 veckar ska vi nog ut på vår första tävling!

Fonzie är en c-ponny på 18 år!


Chamiro:

   Chamiro är en jätte gullig fjording på 10 år!

Jag har ridit och tävlat han i sommar och slutet av våren!

Och jag kommer tävla allsvenskan med han i nästa månad!

Chamiro är den underbaraste, finaste och bästa fjordingen i världen! 

Han är alltid snäll och ställer alltid upp, han är helt perfekt förutom i lastningen som han kan krångla lite..

Chamiro är inte min pålle, men han är inackoderad i mitt stall.


Blizzard:

   Blizze är världens snällaste häst! man kan ALDRIG hitta någon snällare!

För ca 2 år sen va jag medryttare på Blizze 2 dagar i veckan, och starta min första tävling med han, och har faktist vunnit tävling med han upp till Lc!

Fast det är inte precis den lättaste hästen, han är anledningen till att jag har trillat av så många gånger som jag har gjort.. ett äkta gotlands russ helt enkelt!

Lite coolt oxå att han är född på Lojsta hed på gotland!

Jag kommer älska Blizze livet ut, han är verkligen den BÄSTA!!


Ja, det va lite info av dom hästarna jag har hemma   

Av Ellinor Sjögren - 26 augusti 2011 21:46

Kan du inte lägga upp en bild på Blizze? Det skulle vara kula att se hur han ser ut! Är det ni som äger han?


Jo, det är klart jag kan lägga ut en bild på Blizze!

Det är inte jag som äger han, men han är inackoderad i mitt stall hemma hos mig!

     Jag ska bara byta data(har den dåliga just nu), och sen kommer jag skriva lite om alla hästarna som jag rider   

Av Ellinor Sjögren - 26 augusti 2011 17:43

Ja, då har man mockat 4 boxar, och gjort maten till 4 hästar, och jag är äntligen klar   Men det va inte jätte jobbigt, jo Chamiros box va, med han står typ på bädd så då äre extra jobbigt!


Men idag ska jag rida Fonzan på stubben med Emilia på Spirit och kanske Gabriella på Chamiro och Cornelia på Blizze  


Men just nu ska jag bara sitta och njuta av att det är FREDAG!     

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<<
Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Det finaste jag vet


Ovido - Quiz & Flashcards